Käyttö- ja toimitusehdot
Nämä käyttö- ja toimitusehdot ovat voimassa 01.01.2025 alkaen.
Myynti
Remmiverstas myy ainoastaan mittatilaustuotteita. Tuotteita myydään täysi-ikäisille yksityishenkilöille, sekä jälleenmyyjille. Tuotteiden hinnat eivät sisällä arvonlisäveroa, koska yritys ei ole arvonlisäverovelvollinen toiminnan pienimuotoisuudesta takia. Pidätämme oikeuden hintojen ja toimituskulujen muutoksiin.
Tilaaminen
Tuotteet tilataan siirtämällä tuotteet ostoskoriin, täyttämällä pyydetyt yhteystiedot ja vahvistamalla tilaus. Tuotteet maksetaan sähköpostitse toimitettavalla laskulla. Lasku lähetetään Op-kevytyrittäjäpalvelun kautta asiakkaan antamaan sähköpostiosoitteeseen. Laskussa on 14 päivää maksuaikaa. Tuotteiden valmistus alkaa kuitenkin vasta kun lasku on maksettu. Kaikki asiakastiedot käsitellään luottamuksellisesti. Tilauksen yhteydessä kysyttyjä yhteystietoja ei käytetä muuhun kuin tilauksen toimitukseen tai siinä ilmenevien epäselvyyksien selvittämiseen, ellei erikseen toisin mainita. Tilatessasi tuotteita verkkokaupan kautta ja maksaessasi laskun, sinun katsotaan tutustuneen ja hyväksyneen kulloinkin voimassa olevat käyttö- ja toimitusehdot.
Hinnat
Tuotteiden hinnat ovat voimassa toistaiseksi tai erikseen ilmoitetun ajan. Tuotteet veloitetaan tilaushetkellä voimassa olevan, sopimusvahvistuksesta ilmenevän hinnan perusteella. Hinnat ilmoitetaan euroissa (EUR). Hinnat eivät sisällä arvolisäveroa. Tuotteiden hinnat eivät sisällä toimitus- ja käsittelykuluja, vaan ne ilmoitetaan erikseen tilauksen yhteydessä ja myös tilauksesta asiakkaalle lähetettävässä vahvistuksessa. Toimituskulut toimitustavan mukaan 4,90 € tai 5,50 €.
Maksutavat
Maksutapana on sähköpostitse toimitettava lasku. Lasku lähetetään Op-kevytyrittäjäpalvelun kautta.
Tilaus- ja maksuvahvistus
Kun olemme vastaanottaneet tilauksesi, lähetämme sähköpostilla tilausvahvistuksen, josta näkyvät tilaustietosi. Tilausvahvistuksen liitteenä on käyttö- ja toimitusehdot. Tarkasta aina tilausvahvistuksen sisältö.
Laskun lähetämme erillisenä sähköpostina. Jos sinulla on kysyttävää, ota heti yhteys asiakaspalveluumme. Tarkasta aina, että paketin sisältö täsmää tilausvahvistuksessa olevien tuotteiden kanssa.
Asiakaspalveluumme saat yhteyden seuraavilla tiedoilla:
Salla Helin / Remmiverstas
info@remmiverstas.fi
Mittatilaustuotteiden etenemistä ei valitettavasti pysty seuraamaan reaaliaikaisesti. Otamme tilauksen käsittelyyn, kun lasku on maksettu. Lähetämme asiakkaalle sähköpostitse kuittauksen, kun maksu näkyy ja tilausta on alettu valmistella. Jos saat maksukuittauksen sähköpostiin, tilauksesi otetaan valmistukseen mahdollisimman pian. Mikäli sinulle ei tule maksukuittausta ja olet maksanut laskun, ota välittömästi yhteyttä asiakaspalveluumme. Tarkistamme tilauksen tilan ja saamme varmistettua, että tilaustuotteesi lähtee valmistukseen.
Toimitustavat ja -kulut
Toimituskulut sisältävät posti- ja pakkauskulut. Tilausten toimituskulut toimitustavan mukaan 4,90€ tai 5,50€.
Toimitusaika
Pyrimme valmistamaan tuotteet ja postittamaan tilauksen aina mahdollisimman pian. Jos tuotteiden toimittaminen viivästyy arvioidusta ajankohdasta, pyrimme ilmoittamaan viivästyksestä asiakkaalle käyttäen asiakkaan ilmoittamia yhteystietoja ja antamaan asiakkaalle uuden arvion tuotteen toimitusajankohdasta.
Yleisimmät toimitusaikamme Suomeen vaihtelevat tilauksen mukaan. Mittatilaustuotteet valmistetaan tilauksesta ja niiden toimitusaika on yleensä noin 2-30 päivää + postitus. Toimitusajaksi katsotaan aika siitä päivästä lähtien, kun asiakas on maksanut sähköpostitse toimitetun laskun.
Tilaamme biothane- ja hexa-nauhamateriaaleja tukusta menekin mukaan, koska kaikkia värivaihtoehtoja kaikissa nauhaleveyksissä ei ole mahdollista pitää valmiina Remmiverstaan omassa varastossa. Jos asiakkaan valitsemaa biothane- tai hexa-nauhaa ei tilaushetkellä ole saatavilla tukkuliikkeen varastossa, toimitusaika voi olla pidempi kuin 30 päivää. Mikäli asiakkaan valitsema biothane- tai hexa-nauha on tilaushetkellä loppu tukusta, olemme asiakkaaseen yhteydessä sähköpostitse, käymme tilanteen läpi ja kerromme tukkuliikkeen antaman arvion siitä, milloin toivottua nauhamateriaalia pitäisi olla taas saatavilla. Tilanteessa asiakas voi valita:
- Biothane/Hexa nauhan värin vaihtaminen heti saatavilla olevaan vaihtoehtoon
- Pidemmän toimitusajan hyväksyminen tai
- Tilauksen peruuttaminen
Tällaisissa tapauksissa asiakkaalla on aina oikeus perua tilaus, jos toimitusaika tulisi olemaan yli 30 päivää.
Emme vastaa ylivoimaisen esteen aiheuttamista viivästymisistä tai viivästysten aiheuttamista välillisistä haitoista. Remmiverstas tiedottaa sivuillaan poikkeavista toimitusajoista.
Palautusehdot
Tuotteilla on 14 vrk palautusoikeus. Palautusoikeus lasketaan alkavaksi tuotteen vastaanottamisesta. Palautukset ja tuotteiden vaihdot tapahtuvat asiakkaan omalla kustannuksella. Mittatilaustuotteilla ei ole vaihto- tai palautusoikeutta mikäli ne on valmistettu tilauksen mukaisesti. Asiakas on vastuussa oikein mitoitetun tuotteen tilaamisesta, yrittäjä ei vastaa asiakkaan arviointi- tai mittausvirheistä. Mikäli tahdot palauttaa tuotteet, otathan mahdollisimman pian yhteyttä: info@remmiverstas.fi. Saat tarkemmat ohjeet palautuksesta ilmoituksen yhteydessä. Palautettava tuote tulee olla käyttämätön. Kun tilaus on palannut myyjälle ja tuote on todettu virheettömäksi, palautamme tuotteen hinnan ja alkuperäiset postikulut asiakkaan tilille. Tuotteen palautuspostikulut jäävät asiakkaan maksettavaksi, paitsi virheellisen tuotteen ollessa kyseessä yrittäjä maksaa palautuksesta aiheutuneet kulut halvimman toimitustavan mukaisesti. Mikäli tuote vaihdetaan, asiakas maksaa palautettavan tuotteen postikulut, jonka jälkeen asiakas tekee uuden tilauksen verkkokaupan kautta.
Lunastamaton paketti
Lunastamatta jättäminen ei ole sama asia kuin palautus tai peruutus. Lunastamatta jätetystä paketista, josta ei ole tehty erillistä peruutusilmoitusta, perimme toimituskustannukset. Jos paketti jätetään hakematta ja paketti ohjautuu meille takaisin, palautamme asiakkaalle maksun, josta on vähennetty alkuperäiset postikulut sekä lunastamatta jättämisestä aiheutuneet kulut. Huomioithan, että paketteja säilytetään noutopisteessä vain 7vrk.
Ongelmatilanteet
Mikäli tuote on kadonnut tai vioittunut kuljetuksen aikana tai se ei muuten vastaa tilaustasi, tulee sinun ilmoittaa virheestä viimeistään 14 päivän kuluessa Palautusehdot -kohdassa mainittuun sähköpostiosoitteeseen. Jos paketti on selvästi vaurioitunut kuljetuksessa, teidän täytyy tehdä välittömästi asiasta reklamaatio paketin toimittaneelle kuljetusyhtiölle.
Vastuu
Tilaushetkellä Remmiverstas ottaa tuotteen valmistukseen liittyvät mitat kirjallisesti vastaan. Remmiverstas ei ole vastuussa asiakkaan suorittamasta mittausvirheestä. Mikäli tuote vastaa tilauksen yhteydessä annettuja mittoja ja tuotetta voi käyttötarkoituksensa mukaisesti käyttää, tuote on tilauksen mukaisesti oikein tehty.
Kaikki tuotteet ovat käsityötä, joten niiden kestävyys ei välttämättä vastaa teollisesti valmistettuja tuotteita. Remmiverstas vastaa tuotteidensa kestävyydestä normaaliolosuhteissa. Muun muassa tuotteiden likaantuminen ja kuluminen käytössä luokitellaan normaaliksi kulumiseksi, joten ne eivät kuulu korvattavien asioiden piiriin. Pinnoitetut metalliosat naarmuuntuvat käytössä ja menettävät väriään ja tämä luokitellaan normaaliksi kulumiseksi, eikä kuulu korvattavien asioiden piiriin.
Tuotteet, kuten pannat ja hihnat on tarkoitettu normaaliin talutuskäyttöön lemmikeille. Asiakas vastaa itse tilaamansa tuotteen sopivuudesta. Asiakkaan on täten itse harkittava ja tilattava riittävän kokoinen ja riittävästi vahvistettu tuote kullekin lemmikille. Asiakas on vastuussa, mikäli tilaa lemmikilleen alimitoitetun tuotteen. Tuotteiden käyttö riehakkaalla, vetävällä, remmirähjäävällä ja/tai karkailevalla koiralla on aina omistajan vastuulla. Remmiverstaan valmistamia pantoja, hihnoja tai muita tuotteita ei ole tarkoitettu vetokäyttöön.